Nyheder‎ > ‎

Energiarrangement torsdag den 31. oktober kl. 18.30 - 21.30 i kantinen på Gentofte Rådhus

indsendt 29. aug. 2013 01.05 af Helle Harremoes   [ opdateret 16. okt. 2013 05.23 ]
Glæd jer til en forhåbentlig informativ aften om opvarmning af parcelhuse.
Gentofte Fjernvarme, Naturgas HMN og Olieselskabet OK deltager i arrangementet og gennemgår mulige energiløsninger, herunder budget, når man som parcelhusejer skal have ny energikilde.

18.30 Velkomst Kaffe + småkager
18.40 Præsentation af agenda og indlægsholdere
18.45  Præsentation af de forskellige energiformer
  • Olie, Gas, Jordvarme, Varmepumper og fjernvarme
  • Case: a) Søtoften 31, årligt olieforbrug på 3.250 l
  • Case b) Søtoften 19, årligt gasforbrug på 3.200 m3
  • Fjernelse af gl. installation (olietank + oliefyr, gasfyr m.v.), stikledning,  ny installation, tilslutning til eksisterende varmeanlæg
20.00 Pause
20.15  Paneldiskussion med spørgsmål fra deltagerne
21.00 Udstillinger af de tre energiformer og spørgsmål til udstillerne Vin m. snacks
21.30 Tak for i aften

Præsentation af foredragsholdere

HNM Gassalg
HMN Gassalg A/S er Danmarks største naturgasselskab, som forsyner 2/3 af alle gaskunder og har en markedsandel på 40 % i m3 naturgas. HMN Gassalg er ejet af HMN Naturgas I/S, som står for distributionen af naturgas i hovedstadsregionen samt det midt og nordjyske område. HMN Naturgas er en fusion af HNG (Hovedstadsregionens Naturgas) og Naturgas Midt-Nord og er ejet af 57 kommuner, herunder naturligvis Gentofte.

Ole Albæk Pedersen
Ole Albæk Pedersen er adm. direktør for HMN Gassalg og grossistselskabet HMN Gashandel. Er cand.oecon og har været beskæftiget med naturgas siden 1979, først planlægningen siden den internationale finansiering af HNG og gasprojektet i hovedstadsregionen. Har i dag ansvaret for indkøb af naturgas fra mange forskellige leverandører, herunder Nordsøfonden, Mærsk, DONG Energy og E.on.

Gentofte Fjernvarme
Gentofte Fjernvarme er Gentofte Kommunes fjernvarmeforsyning.
Vi forsyner billigst muligt Gentofte med miljørigtig fjernvarme. Vores varme er hovedsageligt en blanding af affaldsvarme og overskudsvarme fra kraftværker i hovedstadsområdet.

Johan Sølvhøj Heinesen
Leder af Gentofte Fjernvarme.
Har arbejdet med fjernvarme de sidste 22 år inden for både distribution og transmission.
Tror på at vi har brug for et sammenhængende og afbalanceret energisystem.

OK - Vi er der, hvor vores kunder er
Energimarkedet er i forandring. Traditionelle opvarmningsformer forsvinder eller udfases, og nye alternativer kommer til. Det stiller store krav til os, der leverer energi - og til jer, der bruger den.
Vi følger nøje med i udviklingen på markedet. Og vi holder tæt kontakt til kunder og medejere. Så vi hele tiden kan være der, hvor I er. Så vi kan tilbyde de løsninger og den rådgivning, I efterspørger. Ganske enkelt. Det forpligter nemlig at være et kundeejet selskab.
Vi har gennem de sidste 100 år udviklet os fra at være et benzin- og olieselskab til at være en 100 % dansk totalleverandør i energi til private og erhvervslivet.
Derfor kan vi i dag tilbyde professionel rådgivning og en lang række af moderne, fornuftige og ansvarlige energiprodukter, både når det gælder traditionelle energiformer, grøn energi og energioptimering.

Martin Hernvig og Martin Hernvig
Johnny Nyberg og Martin Hernvig er OK`s Tekniske Konsulenter som har speciale i varmepumper og har en vvs teknisk uddannelse.
Til dagligt giver vi en teknisk rådgivning over telefonen og efterfølgende kommer vi gerne forbi til en uforpligtende gennemgang af jeres nuværende varmesystem. På den måde finder vi den mest optimale løsning til deres hjem og den størst mulige besparelse på jeres varmeregning.

Pris 90,- Kr.
Medlemmer af GSG deltager gratis.

Der er mulighed for at tilmelde sig arrangementet ved at sende en mail til tilmeld@gsgnyt.dk.
Tilmeld dig gerne Energiarrangementet allerede i dag.